تولید کننده انواع ساندویچ پانل در زنجان + خرید و قیمت بروز

احتمال دارد که شما برای منزل، کارگاه یا ویلای خود به دنبال یک پوشش مناسب سقف و دیوارها باشید و برای این منظور ساندویچ پانل را انتخاب کرده و اکنون به دنبال مرکز فروش ساندویچ پانل در زنجان ‌هستید. نگران نباشید، خبرهای خوبی برای شما داریم. ما یکی از بهترین انتخاب ها هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا با ساندویچ پانل آشنا شده و سپس نکاتی را برای خرید ساندویچ پانل در زنجان، قیمت ساندویچ پانل در زنجان، نصب و اجرای ساندویچ پانل در زنجان و هر نکته دیگری که شما عزیزان برای تهیه ساندویچ پانل در زنجان نیاز دارید را به شما ارائه بدهیم.

 

تاریخچه ساندویچ پانل

اولین خانه در سال 1937سقف و دیوار خود را با ساندویچ پانل پوشاند اما تاریخچه ساخت و رسمی شدن این محصول داستانی متفاوت تر دارد. ساخت ساندویچ پانل در سال 1930 اتفاق افتاد اما در آمریکا  از سال 1970 تا 1975 بسیار مورد توجه مهندسین قرار گرفت و تا به امروز به تکامل رسید و در همه جای دنیا و حتی کشورمان و یا استان ما زنجان تولید می‌شوند. امروزه تولید کنندگان ساندویچ پانل در زنجان به پتانسیل و کارایی بالای این محصول پی برده اند و محصولات با کیفیتی نیز ارائه میدهند.

اما جالب است بدانید که اولین استفاده  از این محصول در یک آزمایشگاه محصولات جنگلی و به منظور حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ ها بوده است البته در ابعاد بزرگ تر. پس یکی از اهداف اجرای ساندویچ پانل در زنجان نیز می‌تواند محافظت از درختان، باغ ‌ها و منابع طبیعی باشد.چندی بعد استفاده از این محصول برای مصارف خانگی و عادی نیز رواج یافت و مردم برای ساخت انواع سازه ها که در ادامه به آن اشاره  میکنیم از این محصول کاربردی استفاده کردند.

 

ساندویچ پانل در تبریز  یک جایگزین نوین و بسیار مناسب برای مصالح سنتی مانند آجر و سیمان و… میباشد که امروزه کاربردهای فراوانی دارد. ساندویچ پانل بیشتر برای پوشش سقف و دیوار استفاده میشود. ساندویچ پانل از سه لایه‌ی اصلی؛ دو ورق فلزی و یک لایه‌ی بسیار ضخیم  بوده و عایق مناسبی می‌باشد که دارای استحکام بالا در عین سبکی است. لایه‌ی میانی ساندویچ پانل را می‌توان از فوم پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و دیگر مواد عایق و همینطور مقاومت در برابر حرارت  انتخاب کرد تا در فصول سرد مانع  اتلاف انرژی شود. همین ویژگی ‌ها باعث شده تا در مناطق مرطوب، سرد سیر و پربارش مانند زنجان استفاده از این محصول افزایش پیدا کند و به تبع آن تولید ساندویچ پانل در زنجان نیز بالا برود و تولیدی های زیادی در این استان مشغول به تولید این محصول کاربردی شوند.

 

انواع ساندویچ پانل در زنجان

ویژگی های بارز تولید کننده انواع ساندویچ پانل در زنجان

تولید کننده های انواع ساندویچ پانل در زنجان، به عنوان عوامل اساسی  و مهم در صنعت ساختمان و اقتصاد منطقه نقش مهمی ایفا می کنند. در زیر به برخی از ویژگی‌های عالی تولید کننده های ساندویچ پانل در این منطقه اشاره می کنیم:

1. کیفیت بالا و اصولی : تولید کننده های ساندویچ پانل در زنجان از مواد با کیفیت و مقاوم  برای تولید پانل ها استفاده می کنند.

2. تنوع  زیاد محصولات: تولید کننده های ساندویچ پانل در زنجان معمولاً انواع مختلفی از پانل ها را تولید می کنند. این شامل پانل های دیواری، سقفی، با روکش های مختلف مانند فولاد رنگی یا آلومینیوم است. این تنوع زیاد  به مشتریان انعطاف بیشتری در انتخاب محصول برای پروژه‌های مختلف می‌دهد تا بتوانند راحت تر انتخاب کنند .

3. مشاوره فنی رایگان : تولید کننده‌های معتبر در زنجان به مشتریان خود خدمات مشاوره فنی ارائه می‌دهند. این شامل انتخاب بهترین نوع ساندویچ پانل برای نیازهای خاص پروژه، محاسبات حرارتی و صوتی، و راهنمایی حتی  در مراحل نصب می شود.

4.قابلیت تولید سفارشی: برخی از تولید کننده های ساندویچ پانل در زنجان به مشتریان خود امکان سفارشی سازی محصولات را ارائه می دهند. این به معنای تولید پانل های با اندازه، ضخامت، و ویژگی های خاص به تطابق با نیاز های پروژه است.

در نتیجه، تولید کننده های ساندویچ پانل در شهر زنجان با توجه به ویژگی های بالا و توانایی تولید محصولات با کیفیت وعالی ، از اهمیت زیادی برخوردارند و به توسعه صنعت ساختمان و ایجاد سازه‌های مقاوم و کارآمد در منطقه و حتی کل کشور کمک می‌ کنند.

💎مزیت ها سبک و بادوام ،باکیفیت
⭐انواع ساندویچ پنل ساندویچ پانل دیواری،سقفی
📌نمایندگی فروش خرید مستقیم از تبریز
خدمات تضمین تعویض کالا

روش های تولید ساندویچ پانل در زنجان

انواع روش‌های تولید ساندویچ پانل را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد اما قبل از هر چیز باید بدانید که امروزه در همه جای جهان و همینطور توسط یک تولید کننده ساندویچ پانل در زنجان نیز، تولید این محصول بیشتر به صورت اتوماتیک و با استفاده از دستگاه ها انجام میشود اما بعضی از مراکز نیز به صورت دستی این کار را انجام میدهند.

 

روش کانتینیوز (پیوسته)

در این روش اجزای مختلف یک ساندویچ پانل داخل یک دستگاه برنامه پذیر رفته و از سمت دیگر محصول آماده و برش خورده در اندازه دلخواه بیرون می آید و تنها نقش اپراتور در اینجا گذاشتن قطعات و بخش های محصول درون دستگاه است و یک روش نیمه اتوماتیک به حساب می آید و از این روش برای تولید ساندویچ پانل در زنجان نیز استفاده می‌شود.

اما شاید برایتان سوال شود که اجزای مختلف یک ساندویچ پانل از چه ساخته شده است؟ این مواد میتواند شامل رول ورق گالوانیزه، فوم پلی استایرن یا پلی اورتان و و همینطور چسب نیز باشند. در این روش از دو دستگاه مختلف برای ساخت دو محصول مخلتف با نام های پلی استایرن و پلی اورتان که هرکدام علاوه بر ویژگی های مشترک، ویژگی های خاص خود را دارند استفاده میشود که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

 

دستگاه کانتینیوز پلی اورتان

این دستگاه اولین ابزار تولید ساندویچ پانل نبود اما اولین دستگاهی بود که به ایران وارد شد و نوع پلی اورتان اولین نوع ساندویچ پانلی بود که در ایران به تولید انبوه رسید! و برای تولید ساندویچ پانل پلی اورتان در زنجان هنوز از این دستگاه استفاده میشود.

توسط این دستگاه ابتدا رول ورق گالوانیزه  توسط یک بخش رول باز کن و یا یک دستگاه رول باز کن مجزا باز شده و ورق باز شده داخل دستگاه میشود تا به حالت مورد نظر درآید. سپس ورق رو و زیر هر کدام وارد غلطک مخصوص خود میشوند و فوم عایق که حاصل ترکیب پلی ال و ایزوسیانات است در بین دو ورق تزریق شده و شروع به انبساط میکند و در نهایت برای جلوگیری از پف کردن بیش ازحد آن را در معرض حرارت و پرس قرار می‌دهند.

 

خرید ساندویچ پانل در زنجان

 

دستگاه کانتینیوز پلی استایرن

این دستگاه تقریبا کار قبلی را میکند اما همانطور که از نامش مشخص است برای تولید ساندویچ پانل پلی استایرن در زنجان و هر جای دیگر از آن استفاده می‌شود. در این روش فوم های مخصوص را در شیت هایی با اندازه مخصوص در بین دو ورق فرم داده شده قرار می دهند تا به هم بچسبند و در نهایت برش داده میشوند.

 

روش دیسکانتینیوز (غیر پیوسته)

این روش کمی طولانی تر و سخت تر از روش قبلی است. ما در روش قبلی تنها به فردی احتیاج داشتیم که مواد خام را در اختیار دستگاه گذاشته و منتظر محصول نهایی باشد اما در این روش داستان تا حدودی پیچیده تر است. در این روش تمام مراحل تولید ساندویچ پانل به صورت جداگانه انجام خواهد گرفت و هر قطعه و بخش مجزا تولید شده و مجموع آنها را میتوان به عنوان محصول نهایی در نظر گرفت.

در صورتی که یک تولید کننده ساندویچ پانل در زنجان و یا هر جای دیگر از این روش استفاده کند نیاز به نیروی انسانی و همینطور دقت بیشتری دارد چرا که این روش مانند روش قبلی دیگر نیمه اتوماتیک نبود و برای هر مرحله از تولید نیاز به یک نیروی انسانی متخصص در زمینه مربوطه را دارد و این موضوع واضح است که دقت انسان از ماشین کمتر بوده و احتمال خطا بالا میرود پس بهتر است بعد از اتمام هر مرحله ابتدا سلامت بخش تولید شده تایید شود و بعد به سراغ مرحله بعدی رفت.

 

دستگاه دیسکانتینیوز پلی اورتان

عملکرد این دستگاه به این شکل است که ابتدا ورق ها توسط رول فرمینگ برش داده می شوند و سپس لایه های بیرونی پانل را تحت پرس قرار می دهند.در مرحله بعد بین این دو ورق فوم پلی اورتان تزریق کرده و سپس با دادن گرما و بعد هم خنک کردن، فوم را خشک خواهند کرد.

 

دستگاه دیسکانتینیوز پلی استایرن

تولید ساندویچ پانل توسط این دستگاه ها به صورت جداگانه انجام می شود و در نهایت تما قطعه ها در کنار هم قرار گرفته و مونتاژ خواهند شد. ورق گالوانیزه ابتدا توسط دستگاه های رول فرمینگ، فرم مورد نظر را گرفته و سپس در اندازه های مورد نظر و مناسب برش میخورند. فوم پلی استایرن هم در اندازه متناسب برش خورده و در نهایت فوم توسط چسب مخصوص به ورقه های پانل چسبیده و پرس خواهد شد و پس از خشک شدن محصول نهایی آماده استفاده است. تمام مراحل ساخت و مونتاژ ساندویچ پانل در زنجان مانند مکان های دیگر بوده و هیچ تفاوتی در تک تک موارد که ذکر شد بین محصول تولید شده دراین استان با مکان های دیگر نیست.

 

فروش ساندویچ پانل در زنجان

 

موارد کاربرد و ویژگی های ساندویچ پانل با کیفیت

تا به اینجا به صورت مفصل در مورد روش های ساخت این محصول پرکاربرد صحبت شد. اما حال به سراغ کاربردهایش میرویم. اصلی ترین کاربرد این محصول در دیوار و سقف ساختمان ها است اما بهتر است این موضوع را بیشتر برای شما باز کنیم. از موارد کاربرد ساندویچ پانل در زنجان میتوان اشاره کرد به:

  • انبار ها
  • بیمارستان ها
  • صنایع نظامی
  • سرد خانه ها
  • کانتینر و کانکس
  • مدارس و دانشگاه ها
  • مکان های سر پوشیده
  • سوله های کارخانه جات
  • مراکز امدادی یا خدماتی سیار
  • ویلاها و سکونتگاه های پیش ساخته

و بسیاری موارد دیگر.

از آنجایی که تمام فعالیت های ذکر شده در استان زنجان انجام میشود بنابراین مراکز زیادی در حوضه تولید، فروش و نصب ساندویچ پانل در زنجان فعال هستند و همین موضوع باعث شده تا انتخاب تامین کننده این محصول برای خرید مقداری سخت باشد. در ادامه در مورد این توضیح خواهیم داد که از کجا می توان فهمید که یک ساندویچ پانل با کیفیت باید چه ویژگی هایی را داشته باشد اما قبل از آن بد نیست تا بدانیم اصلا چرا باید از این محصول استفاده کنیم؟

  • بلافاصله پس از نصب قابل استفاده است.
  • مدت زمان ساخت یک سازه را بسیار کاهش می دهد.
  • نصب و استفاده از آن بسیار راحت تر از مصالح سنتی است.
  • عمر سازه را افزایش می دهد و عایقی بسیار خوب برای انرژی است.
  • انعطاف پذیر است و به راحتی در شرایط مختلف قابل استفاده می باشد.
  • نسبت به مصالح سنتی مانند سیمان و آجر قیمت کمتر و کیفیت بهتری دارد.
  • وزن پایین تری داشته و به همین دلیل در هنگام بروز حوادث ایمن تر است.
  • مقاومت بالایی در مقابل اسید ها داشته و این موضوع برای محیط های آزمایشگاهی مهم است.
  • عایق بسیار مناسبی برای صوت بوده و این موضوع برای کتابخانه و کلاس ها بسیار مهم است.

تمام فاکتورهایی که باید یک ساندویچ پانل با کیفیت داشته باشد در موارد بالا ذکر شد و به طور خلاصه ساندویچ پانل در زنجان مناسب و با کیفیت باید در مقابل صوت، حرارت و مواد شمیایی مقاومت بالایی داشته باشد، فرسودگی پایین و عمر بالایی داشته و از نظر فیزیکی مقاوم و سبک باشد.

قیمت ساندویچ پانل در زنجان

نکات مهم در هنگام خرید ساندویچ پانل در زنجان

همانطور که پیش تر ذکر شد احتمال دارد تا شما قصد خرید ساندویچ پانل در زنجان را برای هرکاری داشته باشید و به دنبال یک نمایندگی فروش ساندویچ پانل در زنجان باشید اما برایتان سوال باشد در هنگام خرید این محصول چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

کیفیت: کیفیت نه تنها برای این محصول بلکه برای تمامی محصولات دیگر اولین فاکتور مهم است. در مورد اینکه یک ساندویچ پانل چه فاکتورهایی را برای با کیفیت بودن باید داشته باشد صحبت کردیم پس در هنگام خرید تمام موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید.

تنوع: با وجود اینکه این محصول یک وسیله کاربردی است اما به دلیل اینکه در نمای سازه ها استفاده می شود ظاهر آن نیز اهمیت پیدا میکند پس حتما در هنگام خرید تنوع رنگ، نوع، جنس، طرح و همینطور قیمت را در نظر بگیرید.

قیمت: اینکه بین قیمت یک محصول و کیفیت آن تناسب ایجاد شود هنر یک تولید کننده است و حتما باید در هنگام خرید هر محصولی در نظر داشته باشید که آیا قیمت با کیفیت همخوانی دارد یا خیر؟ و آیا نسبت به کیفیت مناسب، محصول قیمت مناسبی را نیز داراست؟

به دلیل نوسانات بازار و عدم ثبات قیمت ها میتوانید برای استعلام قیمت روز ساندویچ پانل سقفی در زنجان و یا قیمت ساندویچ پانل دیواری در زنجان با ما تماس بگیرید. به شما اطمینان میدهیم که مناسب ترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم.

 

کلام پایانی

متاسفانه محصولاتی مانند ساندویچ پانل و سایر محصولاتی که کاربردهای روزمره برای مردم ندارند، اغلب در استان تهران تولید شده و افراد برای تهیه اینگونه محصولات همواره باید متحمل سختی و هزینه فراوانی شوند تا بتوانند اینگونه محصولات را تهیه کنند. ولی خوشبختانه تولیدی های ساندویچ پانل در زنجان نیاز مردم این استان را در رابطه با این موضوع حل می کنند و باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه افراد برای تهیه این محصول می شوند. قصد ما از نوشتن این مقاله تنها آشنایی شما با این محصول و معرفی فاکتورهایش بود تا در هنگام خرید ساندویچ پانل در زنجان بتوانید با چشم باز و خیال راحت تصمیم گرفته و مرکز خرید خود را انتخاب کنید.